VitalHelse

Kom i balance og få mere energi uden smerte, spændinger, hovedpine…

 

Bestil tid til massage i Aalborg på tlf. 61 46 17 20

Vital Helse hjælper dig af med smerter, spændinger, hovedpine, etc. Vital Helses ambition er, at du får en individuel og professionel behandling, og at du er i fokus, og at du føler dig i trygge hænder. Til behandling af smerter og spændinger i musklerne anvender jeg massage og/eller myoreflexterapi eventuelt i kombination med øreakupunktur ud fra en samlet vurdering af dine symptomer og i dialog med dig.

Bestil tid til massage, healing eller øreakupunktur | Tlf. 61461720

Vital Helse: Østerbrogade 144, 9400 Nørresundby

Inspiration til et vitalt liv

Anti-stressbehandling

Har du kørt i overhalingsbanen med olielampen lysende rødt i for lang tid? Tag dit stress niveau alvorligt og kom ned i gear. Vi er i dag udsat for en del pres enten fra os selv som individer og/eller samfundet generelt og specielt jobbet for nogles vedkommende. Så der er egentlig ofte tale om både indre pres eller/og ydre pres. Symptomer på stress kunne være: ændringer i søvn og kvaliteten af din søvn (urolig søvn, svært ved at falde i søvn, vågner for tidligt og ikke kunne falde i søvn igen) anspændthed (svært ved at slappe af, træthed, spændte muskler, kæbespændinger,  etc.) humør kan være påvirket i negativ retning (dårlig samvittighed, tristhed, nedsat selvværd, etc.) fysiske symptomer (ondt i hovedet, mavepine, overfladisk vejrtrækning, snurrende fornemmelse i f.eks. arme, hjertebanken, etc.) tankemæssigt (tankemylder, koncentrationsbesvær, hukommelsesbesvær, angsttilstande) Der er mange forskellige grader af stress. Vi får forskellige symptomer og vore såkaldte skavanker har tendens til at blusse op, når vi bliver presset. Mange gange er vi ikke opmærksomme på de symptomer vi udvikler, fordi de kan komme snigende, og vi vænner os til at være i en stresset tilstand. Ofte finder mange først ud af, at de er stresset og erkender det først, når de er brudt sammen. Dette kan have store helbredsmæssige konsekvenser. Stands op og tag din stress alvorligt. Bliv bedre til at trække i bremsen og undgå at gå ned med stress. Bliv opmærksom på og lyt til de signaler/symptomer, som din krop forsøger at råbe dig op med i lang tid, forud for stressen bider sig fast. Når vi oplever en presset situation, bliver det tolket af vort nervesystem som om vi er i fysisk fare og har brug for at... læs mere

Fibromyalgi – hvordan kan det behandles?

Med diagnosen fibromyalgi følger en hel række symptomer så som smerter i muskler og led, hovedpine, søvnproblemer, forøget stressniveau, træthed, svimmelhed, koncentration- og hukommelsesbesvær. For bare at nævne nogle. Det kan være forskelligt fra person til person, og der er som regel nogle fællestræk for alle, der er ramt af fibromyalgi Fibromyalgi kan behandles med godt resultat med manuel terapi i form af myoreflexterapi, hvor muskler løsnes, således at smerter i musklerne fjernes og muskelspændinger  afhjælpes. Den manuelle behandling kan dog ikke stå alene. Der er flere elementer, der er afgørende for et godt resultat. Det er absolut nødvendigt at inddrage kosten, at tage forskellige kosttilskud i hvert fald i en periode og få daglig motion eller bevægelse ind i hverdagen. Fordøjelsen skal naturligvis også være i orden. Og det hele hænger jo sammen, og ingen af delene kan derfor stå alene. Med hensyn til kosten arbejdes der i myoreflexterapi med en specielt udviklet kostplan, som det er vigtigt at følge for at få et godt resultat. Den kost, du indtager må ikke belaste din krop, hvilket vil sige, at den skal være så naturlig og “ren” som muligt. Den skal give optimal næring til kroppens celler, så muskler, sener, og andet væv kan udføre deres arbejde hensigtsmæssigt, hvor blodsukkeret og insulinniveauet er jævnt. Et af flere af de nødvendige kosttilskud er magnesium. Magnesium virker jo muskelafslappende og er blandt andet derfor godt for muskelspændinger. Du kan læse mere om magnesiummangel her, og hvilken indflydelse, en mangel kan have på dit helbred. Der er andre vitaminer og kosttilskud det vil være nødvendige at indtage i en periode for at skabe balance i kroppen. Det er også vigtigt at komme i gang med at motionere eller bevæge sig... læs mere

Hovedpine – nej nej, ikke nu igen

Spændinger i kæbemusklerne kan ofte være årsag eller en del af årsagen til spændingshovedpine. De færreste mennesker er klar over, at de overhovedet har kæbespændinger. Du kan læse mere om kæbespændinger og deres indvirkning på dit velbefindende. Mange mennesker beskriver, at deres hovedpine udstråler fra nakken eller baghovedet, og i disse tilfælde er spændte muskler i baghovedet/de øverste nakkehvirvler som regel involveret. Andre beskriver, at deres hovedpine sidder mere i tindingerne og andre igen f.eks. bag øjnene. Der er flere muskler i nakke og halsområdet, som direkte kan udløse forskellige typer af hovedpine, og som bevirker, at der opstår blokeringer og komprimering af blodkar. Diverse eksperter oplister forskellige typer af hovedpine og migræne. Det kunne være f.eks. spændingshovedpine, som er mere eller mindre kronisk, klyngehovedpine også kaldet Horton’s hovedpine, migræne og andre typer.   Gode råde til at holde hovedpine stangen: Nogle mennesker vil kunne afhjælpe deres hovedpine ved at få mere magnesium. Læs mere om magnesiummangel, og hvad du kan gøre her. Der kan være andre vitaminer og kosttilskud, man er i underskud af. Drik rigeligt med vand i løbet af dagen. Lav strækøvelser. Find ud af om du får nok søvn. Reducer indtag af f.eks. sukker og kaffe. Det er kendt viden, at for mange hovedpinepiller kan give kronisk hovedpine. Det er således et faktum der er vigtigt at have for øje. Der kan være symptomer, man skal være opmærksom på i forbindelse med hovedpine, og som kan være farlige, og derfor skal man søge læge. Det kunne f.eks. være, hvis man vågner op fra søvn med hovedpine, man har hovedpine samtidig med en fornemmelse af  følelsesløshed, ændringer i synet, eller man registrerer, at det er anderledes end tidligere hovedpiner. Har du vænnet dig til ofte eller næsten dagligt at have hovedpine... læs mere
Share This